Mărturisirea păcatelor şi binecuvântările ei

Proverbe 28:13

,,Cine îşi ascunde fărădelegile nu propăşeşte, dar cine le mărturiseşte şi se lasă de ele, capătă îndurare.”

Mărturisirea păcatelor este un act de importanţă majoră în apropierea noastră de Dumnezeu, dar şi de semeni. O inimă hands1.gifcurăţită de sângele Domnului Isus Hristos va răspândi în jurul ei bucurie şi sfinţenie, dar un cuget murdar îşi va manifesta urâciunea prin fapte şi gânduri rele şi violente (1 Petru 1: 14-21). Analizând în paralel textele din Psalmul 32 şi din Isaia 6:1-7, am ajuns la concluzia că mărturisirea înseamnă:

  1. conştientizarea măreţiei şi sfinţeniei Domnului: ,,sfânt, sfânt, sfânt este Domnul” – Is.6:3
  2. conştientizarea păcătoşeniei noastre prin comparaţie: ,,Vai de mine! Sunt pierdut…”- Is.6:5
  3. curaj – ,,Atunci ţi-am mărturisit păcatul meu şi nu mi-am ascuns fărădelegea” – Ps. 32:5
  4. asumarea responsabilităţii – ,,Atunci ţi-am mărturisit păcatul meu …” – Ps. 32:5
  5. specificitate – a spune păcatului pe nume: ,,Vai de mine, căci sunt un om cu buze necurate” – Is. 6:5

Efectele benefice ale mărturisirii:

  1. eliberare, pace – ,,…adevărul vă va face slobozi” – Ioan 8:32b
  2. bucurie -,,Ferice de cel cu fărădelegea iertată şi de cel cu păcatul acoperit!”- Ps. 32:1
  3. vindecare relaţională – Mărturisiţi-vă unii altora păcatele, şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi” – emoţional – Iacov 5:16a
  4. vindecare fizică – ,,… rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi.” – Iacov 5:16b

Concluzie: ,,Dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel Neprihănit. El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi” – 1 Ioan 2:1-2.